Офіційно зарплата водіїв автобусів, трамваїв та тролейбусів у Києві виглядає переконливо: 54 тис. грн на автобусах, 46 тис. грн на тролейбусах, 39 тис. грн на трамваях.
Саме такі суми "Київпастранс" називав на ярмарку вакансій та підтвердив в офіційній відповіді журналістам "Хмарочосу".
Але що насправді одержують водії?
Артем (ім'я змінено), водій І класу, який працює на тролейбусі 15 років, розповідає:
"Я працюю водієм тролейбуса I класу і завжди перевиконую норму годинника. Однак 44 800 грн я не отримував жодного разу!"
Готувати гаманці? Що буде з тарифом на електроенергію у квітні та травні
"Ощадбанк" ускладнив процедуру грошових переказів: клієнти в люті від дивних "реформ"
Новий спосіб мобілізації від ТЦК: заброньовані українці можуть опинитися у розшуку
Хлопці, уважно на полях: українських військових атакує сказ, 2 тижні під купою уколів
Те саме підтверджують інші водії: реальні зарплати залежать від безлічі факторів, а обіцяні суми – це скоріше стеля, яку можна досягти, лише працюючи понад норму.
Від чого залежить зарплатня?
Погодинна ставка (на прикладі водіїв тролейбусів):
- 116 грн/година – для водіїв ІІІ класу (керують 12-метровим тролейбусом);
- 145 грн/година – для водіїв І класу (керують 18-метровим тролейбусом).
Норма годин на місяць: 160-180 годин.
Доплати:
- за складні маршрути (до 25%);
- за "гармошки" та довгі машини (до 20%);
- за нічні зміни, інтенсивність роботи, простої під час тривог тощо.
Штрафи: премії можуть урізати від 10 до 50% за порушення.
Реальні цифри
Водій ІІІ класу, працюючи за нормою (без доплат), заробляє близько 20 тис. грн. Водій І класу на довгому тролейбусі – 32 тис. грн.
Отримати більше можна, але тільки працюючи понаднормово. Наприклад, Артем, беручи додаткові зміни, отримує 36-40 тис. грн після вирахування податків. А в деяких депо, де гостра нестача кадрів, водії працюють по 12-16 годин на день.
Цифри "Київпастрансу" не брешуть, але це скоріше ідеальний варіант. Щоб реально вийти на 50 тис. грн, потрібно орати без вихідних та переробляти.
Більшість водіїв отримує на 10-20 тис. грн менше, ніж обіцяно. Як пояснює Артем, підприємство називає "брудну" зарплату до вирахування податків, тоді як на руки залишається на 10 тисяч менше.
Це підтверджують і розрахункові листи. Наприклад, у водія Миколи нарахована зарплата була 42 тис. грн., але після податків залишилося лише 32 тис. грн.
Автобусники заробляють більше, але тільки тому, що працюють набагато більше за години.
"За останній рік заробітну плату нам підвищували тричі. Але чесно скажу, що тільки останній раз був хоч трохи відчутним, коли нам збільшили ставку на певний відсоток. А попередні рази ми навіть не відчули, настільки маленькими були ці суми. До того ж, коли одне підвищують, інше обрізають. Тому, звісно, хотілося б більшого заробітку не лише за рахунок переробок", – каже водійка трамваю Наталія.
А ми нагадуємо, зарплатня була хороша, а пенсія – копійки: чому пенсіонери отримують несправедливі виплати
Раніше стало відомо про те, що Uklon запустив таксі для жінок: чоловіче его не витримало, почалися суперечки
Читайте також, пораненому ветерану відмовили у пільговому проїзді, змусивши ночувати на вокзалі